انواع سیستم گرمایش روف گاردن

روف گاردن ها به شکل‌های مختلفی اجرا می‌شوند تا کارایی بیشتری برای افراد داشته باشد. به همین دلیل، انواع مختلفی از روف گاردن‌ وجود دارد. هر یک از مدل‌های دکور و طراحی روف گاردن، به نوعی از سیستم گرمایش روف گاردن نیاز دارد، تا افراد بتوانند در فصل‌های سرد سال هم از فضای روف گاردن استفاده کنند.

روف گاردن‌ها را می‌توان در بیشتر اقلیم ها، طراحی و اجرا کرد. که نوع طراحی آنها بسته به منطقه ممکن است متفاوت باشد. اما تقریبا تمامی آن‌ها به سیستم‌های گرمایشی نیاز دارند؛ که در شب ها و فصل های سرد مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو قصد داریم در این مقاله، انواع سیستم گرمایش روف گاردن را معرفی کنیم. که بتوانید با آگاهی بیشتری‌ برای اجرای پروژه روف گاردن خود تصمیم بگیرید. همراه ما بمانید.

برای آشنایی بیشتر با انواع روف گاردن می توانید مقالهروف گاردن متمرکزرا مطالعه نمایید.

سیستم گرمایش روف گاردن

انواع سیستم گرمایش روف گاردن

سیستم گرمایش روف گاردن یکی از عناصر ضروری است، که هنگام اجرای روف گاردن باید به آن توجه کنید. همانطور که می‌دانید، روف گاردن‌ها در تعامل با فضای باز هستند؛ و برای کارایی بیشتر در گرما و سرما، به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی نیاز دارند.

استفاده از سیستم سرمایشی تراکمی مانند کولر و گرمایشی جذبی مانند بخاری زمینی، مناسب فضای باز نیستد. به همین دلیل برای گرمایش روف گاردن از هیترها که یکی از انواع سیستم گرمایش روف گاردن هستند؛ و برای سرمایش روف گاردن از دستگاه مه پاش که سیستم سرمایش تبخیری است، می‌توان استفاده کرد. ضمن آنکه فضای باز آپارتمان ها و روف گاردن‌ معمولا مساحت کم و ظاهری لوکس دارند. به همین خاطر بخاری‌های زمینی علاوه بر جاگیر بودن، با معماری آن مکان هم تناسب چندانی نخواهد داشت.

برای آشنایی بیشتر با تجهیزات روف گاردن می توانید مقالهتاسیسات و تجهیزات روف گاردنرا مطالعه نمایید.

عملکرد سیستم گرمایش روف گاردن

گرم کردن فضاهای باز مثل رستوران‌های روف گاردن و مراکز تجاری، موجب رونق کسب‌وکار می‌شود؛ زیرا افراد می‌توانند در گرمای مطبوع از امکانات محیط بهره‌مند شوند. هیترها یکی از تجهیزاتی هستند که گرمای مطلوب را در محیط باز ایجاد می‌کنند.

در سیستم گرمایشی به نام هیترها، گاز طبیعی توسط مشعل مخصوص، درون لوله‌ای با سرعت و ضریب زیاد می‌سوزد. در این دستگاه، حرارت ایجاد شده به امواج مادون قرمز تبدیل می‌شود. و به وسیله سطوح منعكس‌كننده كه در قسمت بالای دستگاه قرار گرفته، به نقاط مورد نظر می‌تابد. به این فرآیند گرمایش تابشی نیز می‌گویند.

این امواج به دلیل خاصیتی که دارند، در اثر برخورد به گرما تبدیل می‌شوند. و احساس بسیار مطلوبی مثل حرارت خورشید را ایجاد می‌كنند. قسمت‌های اصلی این دستگاه شامل مشعل مخصوص تابشی، لوله‌های تابشی، رفلكتور و فن است. بهتر است بدانید هیترها که یکی از انواع سیستم گرمایش روف گاردن محسوب می‌شوند؛ هیچ فضای اضافی از محیط را اشغال نمی‌کنند. و در ارتفاع نصب می‌شوند.

انواع هیتر برقی

گرمایش فضای باز روف گاردن‌ها چگونه است؟

درگرمایش فضای باز، هیترها  در ارتفاع پایین‌تری نسبت به فضاهای بسته نصب می‌شوند؛ تا بتواند سرمای موجود در فضای باز را به شرایط حرارتی مطلوب نزدیک نمایند. و پس از مدت زمان کوتاهی، تعادل حرارتی را بین دستگاه، سطح بدن افراد و محیط برقرار می‌کنند. که فرد قرار گرفته در محدوده چتر حرارتی هیتر، گرمایی مناسب همچون فضای بسته را احساس می‌کند.

این سیستم‌ها به صورت گرمایش تابشی، به فضاهای باز، سالن‌ها و تالارهای بزرگ گرما می‌دهند. به همین دلیل خرید سیستم گرمایشی برای این فضاها یک ضرورت بسیار مهم محسوب می شود. در حالیکه بخاری‌های زمینی به علت پخش کردن هوای گرم در محیط کاملا باز، نمی توانند شرایط تعادل حرارتی ایجاد کنند.

هیتر روف گاردن

هیترها یکی از کاربردی‌ترین و مناسب‌ترین تجهیزات برای ایجاد گرما هستند. از این دستگاه می‌توان برای گرمایش طیف وسیعی از محیط‌ها و فضای باز استفاده کرد. از جمله ساختمان‌ها، فروشگاه‌ها، سوله‌ها، کارخانه‌ها و فضاهای باز.

 در انتخاب این محصول باید مناسب ترین منبع انرژی در دسترس را انتخاب کرد. و هیتری مناسب با منبع مورد استفاده خود تهیه و استفاده کنید. در ادامه، بیشتر با انواع هیتر روف گاردن آشنا می‌شویم.

هیتر برقی

در مناطقی که به هر دلیل، دسترسی به انرژی گاز وجود ندارد؛ بهترین گزینه استفاده از هیترهای برقی است.

به صورت کلی هیتر برقی، انرژی الکتریکی را دریافت کرده، و آن را به انرژی حرارتی یا گرما تبدیل می‌کند. این گرما با عبور جریان الکتریکی از موادی با مقاومت بسیار زیاد تولید می‌شود. که از لحاظ کاربرد و نوع عملکرد، دارای ۳ دسته فن‌دار، تابشی و کانوکتور است.

سیستم گرمایش روف گاردن

هیتر برقی فن‌دار

این محصول دارای المنت است. و به جای انتقال گرما از طریق سطح به محیط ، آن را از طریق فن به محیط پیرامون پرتاب می‌کند. با توجه به این روش انتقال حرارت، بازده این محصول نسبت به نوع تابشی آن به مراتب بهتر است. هیتر برقی برای تنظیم دما دارای ترموستات است. و امنیت بالاتری نسبت به نوع تابشی آن دارد.

آشنایی با روف گاردن متمرکز
مطالعه این مقاله

هیتر برقی تابشی

این دستگاه گرما و حرارت را از طریق تابش گرما به محیط پیرامون خود منتقل می‌کند. گرمای تولید شده توسط المنت‌های دستگاه ایجاد می‌شود. و از طریق یک سطح بازتاب کننده گرما را به محیط پیرامون منتقل می‌کند. بردهای کنترل‌کننده موجود در این هیتر برقی تابشی نیز، وظیفه قطع و وصل جریان  برق را برعهده دارند.

هیتر برقی صنعتی

از این دستگاه به دلیل قدرت هوادهی بسیار بالا در سالن‌های بسیار بزرگ استفاده می کنند. مانند انواع سوله‌ها، کارخانه‌ها و فضاهای آزاد مانند روف گاردن. هیتر برقی صنعتی از استحکام و مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی، زنگ زدگی و نور خورشید برخوردار است. صدای بسیار کمی تولید می‌کند؛ و از این جهت دستگاه بسیار مناسبی برای روف گاردن است.

این دستگاه همچنین دارای فن آکسیال است. که در زمان خاموشی المنت‌های دستگاه به صورت خودکار فعالیت کرده و دستگاه را خنک می‌کند.

هیتر گازی

هیتر گازی هوا را به صورت موضعی گرم و به محیط منتقل می‌کند. منبع انرژی در این دستگاه‌ انرژی گاز است. از آن‌جایی که گاز در بیشتر مناطق وجود داشته و قیمت پایین‌تری نسبت به برق دارد؛ نسبت به هیترهای برقی مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. بنابراین می‌تواند گزینه مطلوبی برای گرمایش محیط های مختلف باشد. هیترهای گازی درای ۳ مدل فن‌دار، بدون فن و تابشی است. که هر کدام ویژگی‌های منحصر به خود را دارند.

روف گاردن ویلایی- اسپینگر - روف گاردن

هیتر گازی فن‌دار

این هیترها به دلیل صدای زیادی که تولید می‌کنند در محیط های صنعتی و کارگاهی استفاده می شوند. و  مناسب فضای باز مانند روف گاردن نیستند. هیترهای گازی فن‌دار، گرمای تولیدی را به کمک فن در جهت‌های مختلف و قابل تنظیم به اطراف هدایت می‌کند.

هیتر گازی بدون فن

مکانیسم این دستگاه بسیار شبیه به نوع فن‌دار آن است؛ با این تفاوت که گرما را بدون فن به محیط منتقل می‌کند. البته بازدهی کمتری نسبت به نوع  هیتر گازی فن‌دار دارد. ولی مزیت بزرگ آن عدم تولید صدای زیاد است. در نتیجه آزار دهنده نیست. و برای اجرا در فضای باز گزینه مناسب‌تری است.

هیتر گازی تابشی

این دستگاه پیرامون خود را به روش تابشی گرم می‌کند. به همین دلیل بیشتر در محیط هایی چون کارگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. که کارگران ویا افراد دیگر برای گرم شدن بدن خود به اطراف و یا دور آن جمع می‌شوند.

کلام آخر

همان‌طور که می‌دانید سیستم گرمایش روف گاردن و همچنین هیتر روف گاردن به موارد مختلفی تقسیم می‌شوند. که کاربرد‌ها و ویژگی‌های متفاوتی دارند. هیترهای روف گاردن به دلیل این که فضای کمتری را اشغال می‌کنند، طرفداران بسیاری دارند. و توانسته‌اند مقبولیت حداکثری از جامعه مهندسان دریافت کند.

اگر شما به دنبال گرمایش روف گاردنتان هستید؛ هیترها از بهترین سیستم‌های گرمایشی مناسب فضای باز و روف گاردن‌ها هستند. که به انواع مختلفی متناسب به دسترسی شما به انرژی‌ها و سوخت‌های متفاوت تقسیم می‌شوند.

شما می‌توانید برای گرمایش روف گاردن‌تان به راحتی به سراغ هیترها بروید. زیرا علاوه بر قیمت مناسب باعث سهولت در طراحی نیز می‌شود. و فضای سطح مکانی چون روف گاردن‌ را که عمدتا پوشیده شده از گل و گیاه است، کمتر اشغال می‌کند.

اجرای روف گاردن
بنر اجرای روف گاردن
دانلود کاتالوگ اسپینگر
دانلود کاتالوگ اسپینگر

برخی پروژه های اجرا شده

پروژه مسکونی نیاوران

آدرس: تهران – نیاوران
تاریخ اجرای پروژه: ۱۳۹۳
معمار:
مهندس عضدی فر
مساحت پروژه: ۱۸۰ متر مربع

پروژه پرنسا مال

آدرس: تهران – خیابان صابونیان
تاریخ اجرای پروژه: ۱۳۹۷
طراح: مهندسین مشاور دات
مساحت پروژه: ۲۳۰۰ متر مربع

پروژه شاد آباد

آدرس: تهران
تاریخ اجرای پروژه: 1397
طراح پروژه: دفتر معماری فرحو
مساحت پروژه: 90 متر مربع

ساختمان مسکونی رزاقی

آدرس: قم
تاریخ اجرای پروژه: ۱۳۹۱
نوع پروژه: مسکونی
مساحت پروژه: ۱۶۰ متر مربع

مسکونی مینا رزیدنس کیش

آدرس: جزیره کیش
تاریخ اجرای پروژه: ۱۳۹۹
نوع پروژه: مسکونی
مساحت پروژه: ۶۰۰ متر مربع

روف گاردن محوطه جنوبی ایرانمال

آدرس: تهران
تاریخ اجرای پروژه: 1397
نوع پروژه: تجاری - تفریحی
مساحت پروژه: 2000 متر مربع

مشاهده پروژه ها

 

4 نظر برای مقاله “انواع سیستم گرمایش روف گاردن

    • خانم مهندس لطفی :

      با سلام.
      استفاده از روف گاردن در فصل سرد سال به طور معمول نیاز به سیستم گرمایشی دارد. اگرچه در بعضی موارد به جای سیستم های گرمایشی گازی یا تابشی، می توان از آتشدان های متحرک هیزمی و ذغالی هم استفاده کرد.
      اما بدون سیستم گرمایشی بخش های محفوظ از باد، آفتابگیر و بخش های سرپوشیده دائمی و موقت غیر از دوره برف و یخبندان می توانند قابل استفاده باشند.

    • خانم مهندس نصرتی راد :

      با سلام . بله. سیستم های معرفی شده چند نمونه از سیستم های گرمایشی رایج در فضای آزاد هستند. که در روف گاردن نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: این محتوا شامل قوانین کپی رایت می شود.
× چطور می‌تونم کمکتون کنم؟